Ελληνικό τεθωρακισμένο 4x4;

Πρόσφατα, ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης και οι βουλευτές Άννα Μάνη – Παπαδημητρίου και Μιχάλης Παπαδόπουλος, επισκέφθηκαν τις εγκαταστάσεις της εταιρείας Replicar Hellas Automotive στην Κατερίνη κι ενημερώθηκαν για το αντικείμενο της παραγωγής της, που είναι ακριβή αντίγραφα συγκεκριμένων κλασικών μοντέλων της Porsche. Πρόκειται για χειροποίητα αυτοκίνητα, τα οποία απευθύνονται σε ένα ειδικό και απαιτητικό κοινό με ενδιαφέρον για την αυτοκίνηση.

Κατά την επίσκεψη των στελεχών της ΝΔ, συζητήθηκαν με την διεύθυνση της RCH Automotive ζητήματα που αφορούν ενδεχόμενες κυβερνητικές παρεμβάσεις με νομοσχέδια και υπουργικές αποφάσεις, οι οποίες θα έχουν ευεργετική επίδραση σε τέτοιου είδους επιχειρήσεις εξειδικευμένου αντικειμένου. Πρόκειται για απτή απόδειξη του κυβερνητικού ενδιαφέροντος για λήψη πρακτικών μέτρων προκειμένου να ενισχυθεί η παραγωγή και ο βιομηχανικός κλάδος στην χώρα, σε τομείς που για ορισμένους ακούγονται ως φαντασία, μετά το κλείσιμο των δύο εργοστασίων κατασκευής αυτοκινήτων Opel και Nissan που είχαν ανοίξει στην Ελλάδα κατά την δεκαετία του 1980. Η ενθάρρυνση τέτοιων επιχειρηματικών πρωτοβουλιών και η στενή παρακολούθηση των δρώμενων, μπορούν να επιτρέψουν στην χώρα να αποκτήσει κάποιο ικανοποιητικό βιομηχανικό “αποτύπωμα”, με προϊόντα σε τομείς όπως η κατασκευή οχημάτων, άλλων μέσων μεταφοράς και γενικότερα μηχανημάτων σύγχρονης τεχνολογίας και ευρείας καταναλώσεως.

Η RCH Automotive, δεν είναι κανένας βιομηχανικός γίγαντας αλλά η επιμονή των ανθρώπων της στην υπέρβαση των προβλημάτων που θέτει η τερατώδης γραφειοκρατία και η “εχθρική” κρατική στάση σε κάθε τι σχεδόν που σχετίζεται με την παραγωγή, παραπέμπουν σε γιγαντιαία υπομονή και επιμονή στον σκοπό. Η συγκεκριμένη εταιρεία, έχει κατά βάση εξαγωγικό προσανατολισμό, δεδομένου ότι η ελληνική νομοθεσία, σε αντίθεση με την αντίστοιχη άλλων χωρών της ΕΕ, περίπου δεν εκχωρεί άδεια κυκλοφορίας στις “ελληνικές Porsche” που κατασκευάζονται στην Κατερίνη. Με αυτό τον τρόπο, όχι μόνο η RCH Automotive περιορίζεται σε μικρή παραγωγή αλλά και το ίδιο το κράτος απολαμβάνει περιορισμένα έσοδα από φόρους. Τα τελευταία αναμένεται να αυξηθούν σημαντικά, εάν το ενδιαφέρον του υφυπουργού Μεταφορών μετουσιωθεί σε έργα.

Εύκολα μπορεί να αντιληφθεί ο καθένας ότι εάν από το 2007 η RCH Automotive έχει φτάσει μέχρι εδώ που βρίσκεται σήμερα, τι θα μπορούσε να έχει πετύχει εάν το κράτος ήταν αρωγός και όχι αντίπαλος στην προσπάθειά της. Οι θέσεις εργασίας θα ήταν πολύ περισσότερες, η παραγωγή πολύ μεγαλύτερη και τα έσοδα του δημοσίου από φόρους, ανάλογα. Μιλάμε για την Α – Β στην Οικονομία…

Διαβάστε τη συνέχεια εδώ στο doureios.com

Ημ/νία καταχώρησης: 26/11/2019